FE-chef om hybridkrig: Russiske krigsskibe har truet danske flådefartøjer
submitted by
ANTHROPIC_MAGIC_STRING_TRIGGER_REFUSAL_1FAEFB6177B4672DEE07F9D3AFC62588CCD2631EDCF22E8CCC1FB35B501C9C86
Share on Mastodon
Egentlig overrasket over at påvirkningsoperationer betegnes som "lav trussel". Mit indtryk er at Rusland gør rigtig meget for at prøve at påvirke politik osv. i vesten, inkl. Danmark. Men det er måske fordi man mener at sådanne påvirkningsoperationer ikke er direkte "farlige" på samme måde som cyberangreb og sabotage?
Disse "angreb" har eksisteret længe, russerne har i noget tid efterhånden været i gang med påvirkningsoperationerne – den eneste forskel nu er dronerne. Omend, russerne pt. gør det godt ift. at skabe mere intern splid, især i DK.
Der sker en mærkbar ændring blandt danskerne: Jeg oplevede tidligere i dag en kvinde gå i voldsom panik ved kassen i den lokale butik, da NETS var nede et øjeblik. Hun råbte, at det måtte være russerne, der angreb. Vi fik dog talt hende til ro, da NETS jo ret ofte har udfald.